Uwaga klienci PKO BP. „Możesz stracić pieniądze”

Uwaga klienci PKO BP. „Możesz stracić pieniądze”

PKO BP (zdjęcie ilustracyjne)
PKO BP (zdjęcie ilustracyjne) Źródło: Flickr / Maciej Janiec
Największy bank w Polsce ostrzega swoich klientów przed oszustami.

To kolejne ostrzeżenie kolejnego banku, ponieważ w ostatnich miesiącach oszuści stali się wyjątkowo aktywni. Jak informuje PKO BP cyberprzestępcy rozsyłają do klientów maile z tytułem „Nieprawidłowy IBAN”.

Fałszywy mail

Jak pisze bank w komunikacie „E-mail przypomina wiadomość z banku i zawiera prośbę o sprawdzenie załączonego numeru IBAN. Załącznik zawiera szkodliwe oprogramowanie”.

twitter

Załączników nie należy otwierać, radzi bank. „Nie otwieraj załączników, nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach i załącznikach. Jeśli klikniesz w link możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem”.

Cyberoszuści coraz bardziej agresywni

W komunikacie bank podaje przykładową wiadomość od cyberprzestępców. „Dzień dobry, Z pozdrowieniami od naszego klienta próbowaliśmy wysłać przelew, ale wraca, potwierdź, że załączony numer IBAN jest prawidłowy lub możesz przesłać prawidłowy numer konta, abyśmy mogli przetworzyć płatność”.

Ostatnio o oszustwach ostrzegamy niemal co tydzień. Przestępcy podają się za urzędników skarbówki, także innych banków. Tydzień temu komunikat wydał mBank „Uwaga! Oszuści podają się za pracowników banku i namawiają do instalacji aplikacji! Mówią, że ta aplikacja zwiększy bezpieczeństwo pieniędzy na rachunku. W rzeczywistości klient instaluje aplikację umożliwiającą tzw. „zdalny pulpit” i przejęcie kontroli nad Twoim kontem. Uważaj!”.