UOKiK: LG Electronics wprowadzał klientów w błąd

UOKiK: LG Electronics wprowadzał klientów w błąd

Dodano:   /  Zmieniono: 
Spółka LG Electronics wprowadzała klientów w błąd co do rzeczywistych parametrów oferowanych telewizorów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i nakazał zaniechania tej praktyki.

W poniedziałkowym komunikacie Urząd podał, że wszczęte w maju 2006 roku postępowanie przeciwko LG Electronics z Mławy wykazało, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów poprzez nierzetelne informowanie o produkcie. UOKiK zakwestionował opakowania telewizorów, których od 2004 roku spółka wyprodukowała i wprowadziła na rynek ponad 37 tys.

Zdaniem UOKiK, informacje zawarte na opakowaniu mogą powodować mylne wrażenie co do rozmiarów telewizorów - przekonanie, że ekran jest większy, niż w rzeczywistości.

Jak ustalił Urząd, opakowania telewizorów pojawiają się w akcjach reklamujących produkt; ponadto w wielu sklepach standardem jest umieszczanie zapakowanych telewizorów w miejscu sprzedaży.

"W toku postępowania prezes UOKiK uznał, że producent stosuje opakowania telewizorów, które wprowadzają konsumentów w błąd co do istotnej cechy towaru - wielkości obrazu widzialnego" - podał Urząd.

Urząd podkreślił, że podstawowym prawem konsumenta jest możliwość uzyskania pełnej informacji o oferowanych towarach. Obowiązkiem przedsiębiorcy jest natomiast przekazanie informacji odzwierciedlających cechy produktów.

"Trudno wymagać od konsumenta, by na zakupy sprzętu TV wybierał się z miarką ułatwiającą sprawdzenie, czy podawane przez producenta wielkości ekranów są prawdziwe" - czytamy w informacji.

Ponieważ postępowanie zostało wszczęte na podstawie przepisów "starej" ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, na przedsiębiorcę nie nałożono kary pieniężnej.

Decyzja Urzędu nie jest ostateczna; przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

pap, ss