Była to amerykańska grupa Matlin Patterson Global Advisers LLC. Przed nim wycofali się z przetargu tacy poważni kandydaci jak Aerofłot, Managment & Capitali, Texas Pacific Group.
Czwartkowy dziennik katolicki "Avvenire" komentując sytuację Alitalii, obciążonej długiem w wysokości miliarda euro, podkreśla, że prowadzoną przez rząd obronę "flagowych włoskich linii lotniczych" bardzo utrudniają postulaty, od których nie chcą odstąpić związki zawodowe i sama administracja: utrzymanie zatrudnienia, planu inwestycyjnego i - ze względów prestiżowych - wszystkich dotychczasowych połączeń lotniczych, w tym także nierentownych.
Zgodnie z zasadami UE państwo włoskie nie jest w stanie wesprzeć finansowo Alitalii, ponieważ władze Unii Europejskiej bacznie pilnują, aby do tego nie doszło.
W tej chwili, jak pisze "Avvenire", wyłania się jako jedyna możliwość podjęcie na nowo rozmów z Air France, które to linie wydawały się zainteresowane odkupieniem od państwa włoskiego jego udziałów w Alitalii, ale wycofały się z rozmów.
Na razie akcje Alitalii, które jakimś cudem utrzymują się na giełdzie, ale których wartość stale spada, są nadal przedmiotem spekulacji.
pap, ss