Chevrolet aveo jest pierwszym modelem tej marki, wyprodukowanym w Unii Europejskiej. Latem 2008 r. do czterodrzwiowego modelu aveo dołączą dwa nowe hatchbacki. Dzięki zwiększeniu produkcji do ok. 70 tys. sztuk w przyszłym roku i 100átys. w roku 2009, samochody aveo z polskiej fabryki w dużej mierze zaspokoją duży popyt na te auta w całej Europie.
Sprzedaż Chevroleta wzrosła o 32 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, co czyni z niego najszybciej rozwijającą się markę na Starym Kontynencie.
Właścicielem i zarządcą warszawskiego zakładu, w którym powstawać będzie aveo, jest długoletni partner General Motors - ukraińska firma UkrAVTO.
Firmy General Motors i UkrAVTO ogłosiły we wtorek zamiar utworzenia spółki joint-venture. Zgodnie z umową, która zostanie podpisana w ciągu najbliższych miesięcy, 60 proc. udziałów w spółce przypadnie UkrAVTO Corporation, a pozostałe 40 proc. znajdzie się w rękach południowokoreańskiej jednostki General Motors, GM Daewoo.
Firma UkrAVTO zajmuje się produkcją i dystrybucją samochodów Chevroleta na Ukrainie, gdzie marka ta ma ponad 8-proc. udział w rynku.
"Dotrzymaliśmy naszych obietnic inwestycyjnych i jesteśmy gotowi na nowe wyzwania. Cieszymy się, że możemy rozpocząć nowy etap w historii FSO wraz z naszym długoletnim partnerem, General Motors, największym na świecie producentem samochodów. Osiągnęliśmy nowy poziom współpracy i będziemy nadal udanie rozwijać nasze owocne partnerstwo" - powiedział podczas konferencji prasowej prezes UkrAVTO Tariel Vasadze.
Prezes i Dyrektor Generalny FSO Janusz Woźniak podkreślił, iż "uruchomienie produkcji chevroleta aveo oznacza początek nowej ery w fabryce FSO. Dzięki popularnemu produktowi wiodącej światowej marki, instalacji nowych urządzeń w fabryce i korzyściom płynącym z tysięcy godzin szkoleń, jesteśmy pewni, że będziemy w stanie sprostać wymaganiom europejskich klientów Chevroleta" - podkreślił.
6 listopada to dzień, gdy historia zatoczyła koło - 79 lat temu, w 1928 roku, na warszawskiej Woli rozpoczęła działalność pierwsza montownia chevroletów. Drugi zakład rozpoczął działalność w 1937 roku. Autami tej marki jeździli przedstawiciele władz, taksówkarze, amatorzy motoryzacji.pap, ss, ab