Gazeta informuje, że firma ponosi straty w wysokości 8 milionów euro dziennie, ponieważ konieczne było zatrzymanie produkcji aut w trzech włoskich fabrykach.
W produkowanych w Polsce silnikach Multijet wykryto wadę w jednej z 270 części. W rezultacie od początku tygodnia nie pracują linie montażowe fiatów Punto, Grande Punto, Idea oraz kilku modeli Lancii w fabrykach w Turynie, Melfi i Termini Imerese.
Na przymusowym urlopie jest w sumie 10 tysięcy robotników z tych trzech zakładów.
"La Repubblica" podkreśla, że to sytuacja bezprecedensowa, w wyniku której opóźnia się produkcja aut, a akcje koncernu na giełdzie w Mediolanie idą w dół. W piątek zanotowano spadek o 5 procent.
Rzymski dziennik przypomina, że silniki Multijet są produkowane w Polsce od 2003 roku i do tej pory nie było z nimi żadnych problemów.
W reakcji na doniesienia włoskich mediów o kłopotach produkcyjnych Fiata, dyrektor generalny Sergio Marchionne zapewnił w sobotę, że obecne problemy nie będą miały wpływu na tegoroczne rezultaty koncernu.
"Dzisiaj rano otrzymałem informacje, z których wynika, że problem jest już prawie rozwiązany"- oświadczył. Poinformował, że w poniedziałek rano, po obecnie prowadzonych kontrolach, produkcja zostanie wznowiona. Wyraził też opinię, że spadek akcji na giełdzie w tej sytuacji jest "całkowicie irracjonalny".
Marchionne dodał następnie: "Takiego problemu nie mieliśmy nigdy wcześniej; fabryka w Polsce jest najlepszą, jaką mamy". "To bardzo dziwna sprawa" - podkreślił Marchionne.
pap, ss