Jest to dwusilnikowa odrzutowa maszyna komunikacji regionalnej, zabierająca na pokład od 75 do 95 pasażerów.
"Samolot wystartował o godzinie 10 rano czasu moskiewskiego (8 czasu polskiego), latał przez godzinę i potem wylądował" - powiedział Reuterowi przedstawiciel producenta, którego angielskojęzyczna nazwa to Sukhoi Civil Aviation.
Pierwszy lot prototypu miał się odbyć pierwotnie pod koniec ubiegłego roku, ale wielokrotnie go odkładano - co wzbudziło wątpliwości, czy Suchoj zdoła w terminie zrealizować dostawy Superjeta-100 dla jego głównego na razie odbiorcy, towarzystwa Aerofłot.
Cena katalogowa samolotu, na który złożono dotąd 73 trwałe zamówienia, wynosi 29 mln dolarów. Pierwszy ze swych 30 Superjetów Aerofłot ma odebrać pod koniec bieżącego roku.
Marketing eksportowy wspierać będzie należąca do włoskiego koncernu aerokosmicznego Finmeccanica spółka Alenia Aeronautica, która jest właścicielem 25 procent udziałów w cywilnym segmencie firmy Suchoj.
W rosyjskiej wewnętrznej komunikacji lotniczej Superjet-100 ma zastąpić wycofywane maszyny Tupolew Tu-134 i Jakowlew Jak-42.
pap, ss