Certyfikat ważniejszy niż marka
Posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa jest niezwykle ważne zwłaszcza dla e-sklepów, które dopiero zaczynają działalność w Internecie. Aż 90 procent badanych stwierdziło bowiem, że ma obawy przed dokonaniem zakupów w nowym, nieznanym dotychczas sieciowym sklepie. Żeby się ich pozbyć 47 procent konsumentów zaczyna wizytę od szukania informacji o certyfikacie bezpieczeństwa. Dla 33 procent kupujących taki certyfikat jest ważniejszy nawet od marki i renomy e-sklepu, w którym dokonują transakcji.
Bezpieczeństwo przede wszystkim- Internetowi sprzedawcy muszą zrozumieć, że wielu konsumentów mających szczere zamiary dokonania zakupu anuluje transakcje tylko dlatego, że nie czują się bezpiecznie. Dlatego właśnie zarówno małe, jak i duże serwisy muszą udowodnić swoim klientom, że ich dane osobowe będą bezpieczne – skomentował wyniki badań Tim Dowling, wiceprezes firmy McAfee ds. bezpieczeństwa sieci WWW.
arb