Mimo kryzysu dużo kupujemy przez internet

Mimo kryzysu dużo kupujemy przez internet

Dodano:   /  Zmieniono: 
Kryzys gospodarczy nie ma wpływu na decyzję o zakupach w Internecie aż dla 72 procent konsumentów przebadanych przez firmę Harris Interactive. Jeśli internauci ostatecznie nie decydują się na zakupy on-line to powodem jest przede wszystkim obawa o bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych. Taki powód podała niemal połowa ankietowanych.
Okazuje się, że aby myśleć o skutecznej sprzedaży internetowej e-sklepy muszą wyposażać się w uznane certyfikaty bezpieczeństwa, albo publikować zasady polityki ochrony prywatności. Az 63 procent respondentów twierdzi bowiem, że nawet gdyby znalazło w sieci atrakcyjną okazję nie zdecydowałoby się na zakup, jeśli firma oferująca produkt nie przedstawiłaby gwarancji bezpieczeństwa transakcji.

Certyfikat ważniejszy niż marka

Posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa jest niezwykle ważne zwłaszcza dla e-sklepów, które dopiero zaczynają działalność w Internecie. Aż 90 procent badanych stwierdziło bowiem, że ma obawy przed dokonaniem zakupów w nowym, nieznanym dotychczas sieciowym sklepie. Żeby się ich pozbyć 47 procent konsumentów zaczyna wizytę od szukania informacji o certyfikacie bezpieczeństwa. Dla 33 procent kupujących taki certyfikat jest ważniejszy nawet od marki i renomy e-sklepu, w którym dokonują transakcji. 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

- Internetowi sprzedawcy muszą zrozumieć, że wielu konsumentów mających szczere zamiary dokonania zakupu anuluje transakcje tylko dlatego, że nie czują się bezpiecznie. Dlatego właśnie zarówno małe, jak i duże serwisy muszą udowodnić swoim klientom, że ich dane osobowe będą bezpieczne – skomentował wyniki badań Tim Dowling, wiceprezes firmy McAfee ds. bezpieczeństwa sieci WWW.

arb