"Budowa tej drogi nie będzie rzeczą prostą, ale bez tej inwestycji nie rozwiążemy problemów komunikacyjnych miasta" - powiedział dziennikarzom wicemarszałek województwa Roman Ciepiela.
Wyremontowana zostanie wybudowana w latach 70. estakada, która jest w bardzo złym stanie technicznym, wybudowane także będzie nowe połączenie dwóch dróg wylotowych z miasta w kierunku zachodnim. Łącznik pomiędzy drogą wojewódzką i powiatową będzie drogą dwupasmową o długości około kilometra. Obwodnica pozwoli odciążyć zakopiańską ulicę Kościeliską.
"Droga ta w sposób zasadniczy ureguluje ruch poza centrum miasta" - powiedział dziennikarzom burmistrz Zakopanego Janusz Majcher.
Koszty prac koncepcyjnych poniesie w 50 proc. (400 tyś. zł) województwo małopolskie. Powiat tatrzański i miasto Zakopane sfinansują po 25 proc. kosztów.
Wszędzie samochodem
Jak szacuje starosta tatrzański Andrzej Gąsienica - Makowski, koszt budowy obwodnicy i remontu estakady wyniesie od 30 do 40 milionów złotych. "Chcemy, aby zasadnicze koszty inwestycji zostały pokryte z funduszy europejskich" - powiedział starosta.
Budowa obwodnicy będzie się odbywała w ramach realizowanego z funduszy unijnych programu "Góralski", który ma poprawić jakość dróg na Podhalu. Szlak "Góralski" ma łączyć stacje narciarskie, obiekty kulturowe, baseny geotermalne i inne atrakcje Podhala. Jak powiedział dziennikarzom Gąsienica - Makowski, budowa obwodnicy będzie realizowana w latach 2011 - 2013.pap, keb