Kryzys nie straszny e-sklepom

Kryzys nie straszny e-sklepom

Dodano:   /  Zmieniono: 
Światowy kryzys gospodarczy sprzyja rozwojowi sprzedaży w Internecie. Przyczyna jest dość prozaiczna: do wygody i dostępności doszła jeszcze oszczędność.
Wszystkie raporty na temat sprzedaży internetowej w roku 2009 zgodnie stwierdzają, że coraz więcej użytkowników sieci decyduje się na kupno za pośrednictwem wirtualnych sklepów. Forma tego typu zakupów już dawno przestała być ciekawostką techniczną czy ekstrawagancją. Skorzystanie ze sklepu internetowego przynajmniej raz w roku deklaruje obecnie ponad dwie trzecie internautów. W sieci kupują mężczyźni i kobiety, także coraz więcej ludzi starszych. Na 2015 rok prognozowana jest sprzedaż 1/4 wszystkich produktów przez Internet.

Oszczędny jak internauta

Kryzys sprawił, że zaczęliśmy bardziej troskliwie spoglądać na swoje portfele. Właścicielowi tradycyjnego punktu handlowego - zatrudniającemu sprzedawców i wynajmującemu powierzchnię handlową - trudno jest konkurować pod względem cen z internetowym sklepem. Kupując w Internecie oszczędzamy nie tylko czas i paliwo samochodu, ale także konkretne sumy. Różnice w portfelu odczujemy szczególnie przy zakupach drogich przedmiotów: komputerów, telefonów komórkowych, sprzętu RTV/AGD, biżuterii i odzieży. Nic dziwnego, że właśnie te rzeczy najlepiej się w sieci sprzedają.

Oczywiście e-sprzedawca - tak samo jak sprzedawca tradycyjny - musi być solidny i sprawdzony. Najlepszym pomysłem na internetowe zakupy jest korzystanie z portali poleconych nam przez znajomych. Warto też zwrócić uwagę na wielkość oferty, czas działania i poziom usług firmy internetowej.

- Nie istniejemy wyłącznie wirtualnie - mówi Sabina Krupa, dyrektor ds. sprzedaży NEO24.PL, jednego z największych sklepów internetowych w Polsce. - Mamy 12 punktów handlowych w całej Polsce. Klient może tu przyjść i obejrzeć dokładnie towar, a dopiero potem za niego zapłacić. Sprzedajemy tylko to, co mamy aktualnie w magazynach, jesteśmy dużą, zatrudniającą 80 osób firmą. To właśnie budzi zaufanie naszych klientów – dodaje.

NEO24.PL, oferujący przede wszystkim elektronikę, działa na rynku od roku 2006. Na jego stronach można znaleźć ofertę złożoną z około 12.000 towarów. Sklep szczyci się realizacją ponad 190 tys. indywidualnych zamówień.

Co najchętniej kupujemy?

- Klienci najchętniej kupują sprzęt RTV, szczególnie duże telewizory LCD, którymi zastępują stare telewizory kineskopowe - mówi pracownik NEO24.PL. - W tej branży nie widać żadnego kryzysu i nie przewidujemy, żeby w najbliższym czasie coś takiego nastąpiło. Bardzo dobrze sprzedaje się nadal wyposażenie AGD. Kryzys przejawia się jedynie tym, że ludzie staranniej dobierają kupowaną elektronikę. Stawiają na sprzęt droższy, a jednocześnie energooszczędny i lepszy jakościowo. Nie chcą wydawać na coś, co zepsuje się po dwóch latach – dodaje.

MS