Polmos Lublin zamierza wprowadzić na rynek wódkę gorzką żołądkową produkowaną na słynnej trawie żubrowej. Dotychczas jedyną wódką wyróżniającą się charakterystycznym źdźbłem trawy w butelce była Żubrówka produkowana obecnie przez Central European Distribution Corporation.
– Wprowadzenie do oferty wódki imitującej słynną żubrówkę jest kolejnym krokiem mającym umocnić pozycję Stock Polska – komentuje w rozmowie Michał Potyra, analityk UniCredit CAIB Poland. Z danych firmy Nielsen wynika, że Stock Polska/Polmos Lublin, spółka należąca do Stock Spirits – czołowego producenta alkoholu w Europie Środkowej - przesunął się na pozycję numer jeden polskiego rynku wódki w połowie tego roku. Analityk zauważa, że dotychczas Stock Polska rywalizowała głównie z firmą Belvedere, która cierpi obecnie na poważne kłopoty finansowe. Atak na dotychczasowego lidera rynku świadczy o tym, że firma chce na stałe zostać numerem jeden wśród producentów alkoholi w Polsce.
Co na to dotychczasowy lider? Przedstawiciele CEDC stwierdzają, że konkurencji się nie boją, ponieważ ich produkt jest dobrze znany, szczególnie za granicą. Świadczą o tym wyniki sprzedaży - w tym roku sprzedaż w sklepach bezcłowych alkoholi produkowanych przez CEDC zwiększyła się aż o 47 procent. Producenci Żubrówki podkreślają również, że jedynie ich wódka może być umieszczana w butelkach ze źdźbłem trawy żubrowej - co stało się znakiem rozpoznawczym tego alkoholu.
Liczą na siłę marki
Co na to dotychczasowy lider? Przedstawiciele CEDC stwierdzają, że konkurencji się nie boją, ponieważ ich produkt jest dobrze znany, szczególnie za granicą. Świadczą o tym wyniki sprzedaży - w tym roku sprzedaż w sklepach bezcłowych alkoholi produkowanych przez CEDC zwiększyła się aż o 47 procent. Producenci Żubrówki podkreślają również, że jedynie ich wódka może być umieszczana w butelkach ze źdźbłem trawy żubrowej - co stało się znakiem rozpoznawczym tego alkoholu.
"Rzeczpospolita", arb