Polmos rzuca wyzwanie Żubrówce

Polmos rzuca wyzwanie Żubrówce

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polmos Lublin zamierza wprowadzić na rynek wódkę gorzką żołądkową produkowaną na słynnej trawie żubrowej. Dotychczas jedyną wódką wyróżniającą się charakterystycznym źdźbłem trawy w butelce była Żubrówka produkowana obecnie przez Central European Distribution Corporation.
– Wprowadzenie do oferty wódki imitującej słynną żubrówkę jest kolejnym krokiem mającym umocnić pozycję Stock Polska – komentuje w rozmowie Michał Potyra, analityk UniCredit CAIB Poland. Z danych firmy Nielsen wynika, że Stock Polska/Polmos Lublin, spółka należąca do Stock Spirits – czołowego producenta alkoholu w Europie Środkowej - przesunął się na pozycję numer jeden polskiego rynku wódki w połowie tego roku. Analityk zauważa, że dotychczas Stock Polska rywalizowała głównie z firmą Belvedere, która cierpi obecnie na poważne kłopoty finansowe. Atak na dotychczasowego lidera rynku świadczy o tym, że firma chce na stałe zostać numerem jeden wśród producentów alkoholi w Polsce.

Liczą na siłę marki


Co na to dotychczasowy lider? Przedstawiciele CEDC stwierdzają, że konkurencji się nie boją, ponieważ ich produkt jest dobrze znany, szczególnie za granicą. Świadczą o tym wyniki sprzedaży - w tym roku sprzedaż w sklepach bezcłowych alkoholi produkowanych przez CEDC zwiększyła się aż o 47 procent. Producenci Żubrówki podkreślają również, że jedynie ich wódka może być umieszczana w butelkach ze źdźbłem trawy żubrowej - co stało się znakiem rozpoznawczym tego alkoholu.

"Rzeczpospolita", arb