Polacy chcą darmowej platformy TVP

Polacy chcą darmowej platformy TVP

Dodano:   /  Zmieniono: 2
(fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
Aż 83 proc. Polaków popiera uruchomienie przez TVP nieodpłatnej platformy cyfrowej, a 81 proc. badanych uważa, że platforma ułatwi dostęp do telewizji cyfrowej w Polsce – wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Instytutu Globalizacji.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 1-4 października na grupie 1000 respondentów. Wynika z niego, że zdecydowana większość Polaków dobrze przyjęła uruchomienie przez TVP własnej platformy satelitarnej.

Chcemy łatwego, szybkiego i darmowego dostępu do cyfrowej TVP

Na pytanie, „czy uruchomienie bezpłatnej cyfrowej platformy publicznej to dobry krok ze strony TVP", zdecydowanie tak i raczej tak, odpowiedziało 83 proc. respondentów. Przeciwnego zdania jest zaledwie 6 proc. badanych, a 11 proc. Polaków nie ma wyrobionego zdania.  81 proc. badanych ma nadzieję, że „dzięki możliwości bezpłatnego odbioru satelitarnego, dostęp do kanałów cyfrowych będzie znacznie łatwiejszy". Z tym stwierdzenie nie zgadza się 7 proc. pytanych, a 12 proc. nie ma własnego zdania.

Jesteśmy coraz bardziej świadomi

O uruchomieniu platformy przez TVP słyszało 58 proc. Polaków. – Polacy mają coraz lepszą wiedzę o cyfryzacji. Już 37 proc. uważa się za dobrze poinformowanych – komentuje dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji. – Jeszcze pół roku temu, politykę informacyjną odnośnie cyfryzacji dobrze oceniało zaledwie 13 proc. populacji – dodaje.

Według ekspertów Instytutu Globalizacji, lepsza wiedza o cyfryzacji jest konsekwencją samoedukacji, a nie polityki informacyjnej dostawców, czy instytucji rządowych. O cyfryzacji najczęściej słyszy się w kontekście zamieszania wokół platformy TVP, a zasłyszane informacje mają charakter publicystyczny, a nie praktyczny.

Coraz więcej Polaków chce także odbierać kanały w jakości HD (high definition). Obecnie 59 proc. respondentów jest zainteresowana dostępem do telewizji w wysokiej rozdzielczości. Przed rokiem dostępem do HD było zainteresowanych 44 proc. Polaków.

Pierwsza, bezpłatna część cyfrowej platformy

15 września 2009 r. Telewizja Polska uruchomiła pierwszą, bezpłatną część cyfrowej platformy i rozpoczęła realizację zaleceń wynikających z projektu Strategii Cyfryzacji kraju, opracowanego przez Międzyresortowy Zespół ds. Telewizji i Radiofonii Cyfrowej. Jednocześnie Zarząd TVP S.A. skierował do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek koncesyjny potrzebny do rozprowadzania pełnego pakietu programó

Instytut Globalizacji, Wprost24, TVP, dar


 2

Czytaj także