Rosja wódką stoi

Rosja wódką stoi

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.huŹródło:FreeImages.com
Wśród 50 najcenniejszych i najpopularniejszych marek Rosji w rankingu Forbesa w czołówce znalazły się alkohole - piwo "Bałtika" produkowane przez Carlsberga i wódka "Zielona Marka" produkowana przez amerykański koncern Central European Distribution, który jest m.in. właścicielem polskich wódek - Żubrówki i Soplicy. Ponad 40 procent najcenniejszych rosyjskich marek to alkohole.
W pierwszej 50 znalazły się tylko cztery marki przemysłowe - sprzęt AGD Rolsen, opony Amtel oraz olej silnikowy Vitek. Żadna z nich nie może się jednak równać z Bałtiką (wycenioną na 2,6 miliarda dolarów), czy Zieloną marką wartą miliard dolarów.

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: piwo „Klinskoje" i „Sybirskaja koron” produkowane przez browary SUN InBev, nabiał „Domik w dierewnie”  firmy Wimm-Bill-Dann oraz  „Czudo”; kiełbasa „Ostankino” wódka „Putinka” i papierosy "Jawa".

"Forbes", arb