Hakerzy atakują klientów PKO BP

Hakerzy atakują klientów PKO BP

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
Hakerzy znów atakują klientów internetowych kont PKO BP. Do skrzynek pocztowych wielu z nich trafiają maile z informacją, że ich konto zostało zablokowane i aby uniknąć jego całkowitej likwidacji należy kliknąć na podany w informacji link i wprowadzić jeszcze raz swoje dane. Kiedy internauta połknie haczyk i kliknie na link zostanie przeniesiony na stronę do złudzenia przypominającą stronę banku. Jeśli wprowadzi tam swoje informacje jego poufne dane zostaną przekazane internetowym przestępcom.
Maile, rzekomo przysyłane przez bank, mają następującą treść: "Szanowni Klienci. Z naszych danych wynika, że w Internecie sesji zostało zablokowane z powodu następujących powodów. 1. Zaloguj się na próbach z nieprawidłowych informacji. 2. Niekompletne lub brakujących danych dla tego konta PKO Bank Polski online. Apelujemy także do przywrócenia PKO Bank Polski online koncie natychmiast w celu uniknięcia ostatecznego zamknięcia konta. Kliknij poniższy link, aby przywrócić PKO Bank Polski online". Po kliknięciu w link internauta nie trafia jednak na stronę banku, lecz na stronę łudząco do niej podobną. Strona ma adres: http://ool-44c3ed12.static.optonline.net/pkobp.pl/ i jest stworzona przez hackerów.

- Na razie jest zbyt wcześnie by podać jakieś szczegóły w sprawie ataku. Współpracujemy w tej sprawie z policją. Jest jeszcze za wcześnie, byśmy mogli powiedzieć, czy ktoś został poszkodowany w wyniku działań hackerów - ale w takiej sytuacji standardowo klient może dochodzić rekompensaty za pieniądze utracone w wyniku działań komputerowych przestępców - powiedział w rozmowie z Wprost 24 rzecznik PKO BP Marek Kłuciński.


arb