Przyjął on zaproszenie przewodniczącego komisji ds. nadzoru i reformy rządu Izby Reprezentantów, demokraty Edolphusa Townsa, wkrótce po tym jak władze federalne rozpoczęły nowe dochodzenie w sprawie możliwości awarii układu kierowniczego w samochodach toyota corolla i toyota matrix z lat 2009 i 2010.
Prestiż koncernu doznał poważnego uszczerbku po odwołaniu do naprawy ok. 8,5 mln jego samochodów na całym świecie z powodu możliwości blokowania się pedałów przyspieszenia, przemieszczenia się dywaników podłogowych i awarii systemu hamulcowego.
Toyota, będąca obecnie największym producentem samochodów na świecie, zdecydowała się już na ograniczenie produkcji w swoich amerykańskich fabrykach.
Towns w liście zapraszającym Toyodę stwierdził - jak informuje agencja Associated Press - że "zmotoryzowani nie są pewni na czym dokładnie polega problem, czy jeżdżenie samochodami Toyoty jest bezpieczne i jak mają postępować".
Toyoda ma szczegółowo wyjaśnić te sprawy oraz działania podejmowane przez jego koncern w celu "zapewnienia bezpieczeństwa amerykańskich kierowców".
Departament Transportu rozpoczął wstępne dochodzenie w sprawie możliwości awarii układu kierowniczego w samochodach toyota corolla i toyota matrix z lat 2009 i 2010 przy dużych szybkościach. Dotychczas wpłynęło 168 skarg i doniesienia o 11 rannych w 8 wypadkach tych samochodów.PAP, mm