Google jest obecnie najdroższą marką świata - wynika z badania BrandZ Top100. W porównaniu do poprzedniego roku Google zyskało 14 procent wartości i obecnie marka ta jest warta 114 miliardów dolarów. Drugi w rankingu IBM jest daleko w tyle - tę markę wyceniono na "zaledwie" 86 miliardów dolarów.
Pierwszą trójkę zamyka inna firma związana z branżą IT - Apple, które jest wyceniane na 83 miliardy dolarów. Microsoft z kolei jest wart 76 miliardów dolarów. Dopiero na piątym miejscu znalazła się firma nie związana z branżą komputerową - to Coca-Cola, marka wyceniana na 58 miliardów dolarów. Dalej znajduje się Marlboro warte 57 miliardów i McDonalds wyceniany na 56 miliardów. W rankingu po raz pierwszy pojawił się popularny serwis internetowy Facebook - wyceniany na 5,5 miliarda dolarów. W sumie 100 marek uwzględnionych w klasyfikacji jest wartych 2 tryliony dolarów.
Ranking BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands co roku przygotowuje firma Millward Brown Optimor.
TVN24, arb
Ranking BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands co roku przygotowuje firma Millward Brown Optimor.
TVN24, arb