Polskie sieci handlowe przegrywają walkę o klientów z sieciami reprezentującymi kapitał zagraniczny, ubolewa "Puls Biznesu" publikując wnioski z badania opinii publicznej, przeprowadzonego w br. przez firmę PBS DGA na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków.
Na pytanie o sklepy, które są godne polecenia, niemal 60 proc. polskich konsumentów wskazuje Biedronkę. Niewiele mniej, bo prawie 50 proc. poleca Tesco, a na trzecie miejsce, z wynikiem 33 proc. wskoczył ostatnio Lidl. Na dalszych miejscach znalazły się takie potęgi jak Carrefour, Real czy Auchan.
Najwyżej notowaną siecią z polskim kapitałem jest Piotr i Paweł, ale jej wynik - 10 miejsce i poniżej 10 proc. wskazań - jest daleki od osiągniętego przez pierwszą trójkę.
Największy postęp notuje Lidl. Ta sieć, w porównaniu z poprzednim badaniem w 2006 r., przeskoczyła z szóstego na trzecie miejsce. Poleca ją obecnie dwukrotnie więcej osób niż 4 lata temu.PAP, pp