3,5 miliona złotych kary dla Canal+. "Wprowadzili klientów w błąd"

3,5 miliona złotych kary dla Canal+. "Wprowadzili klientów w błąd"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. Internet 
Informację o zmianie umowy abonamentowej oraz regulaminu Canal+ zamieścił... na dwóch ostatnich stronach gazetki informacyjno-rozrywkowej. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznała, że informowanie abonentów o tak ważnych zmianach w takich sposób jest niedopuszczalne.
Postępowanie UOKiK zakończyło się nałożeniem na spółkę kary w wysokości 3 569 113 zł. Dodatkowo spółka musi przez pół roku prezentować tę decyzję na swoich stronach internetowych. Sentencja decyzji zostanie ogłoszona w dzienniku ogólnopolskim.

Zastrzeżenia prezes urzędu wzbudziły sposób i forma przekazania informacji. - Konsument nie mógł spodziewać się, że na dwóch ostatnich stronach gazetki informacyjno-rozrywkowej znajdzie istotne dla niego wiadomości związane z podwyższeniem abonamentu za korzystanie z usług Canal+ - poinformowała rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch.

Jeżeli zmiana umowy abonamentowej dotyczy tak ważnego warunku, jakim jest cena usługi, to niepodawanie takiej informacji w sposób łatwo dostępny dla klientów powinien być uznany za nieuczciwa praktykę. Abonent miał prawo odstąpienia od umowy, jednak podczas wykorzystania takiej drogi komunikacji z klientem, operator zminimalizował grono osób, które dowiedziały się o planowanych zmianach - stwierdził UOKiK. 


pap, ap