Polacy kupują mniej nowych aut

Polacy kupują mniej nowych aut

Dodano:   /  Zmieniono: 
Od początku stycznia do końca sierpnia tego roku sprzedano w Polsce 205 tys. 418 nowych aut osobowych, czyli o 4,29 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. - poinformował w poniedziałek Instytut Samar.
W sierpniu sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła w porównaniu do  lipca o 7,61 proc. do 22 tys. 625 aut, była jednak o 7,38 proc. większa niż w  sierpniu ubiegłego roku.

Chociaż sprzedaż aut jest wciąż niższa niż przed rokiem, to  pozytywną tendencją jest zmniejszanie się z miesiąca na miesiąc tej różnicy -  uważają eksperci Samaru. Wpływ na to ma coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców kupnem samochodów. Zapowiedź ograniczenia od przyszłego roku korzystnych przepisów o odliczeniu VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową sprawia, że popyt na tego typu auta najprawdopodobniej będzie się zwiększał do końca roku.

Liderem polskiego rynku pozostaje Skoda. W tym roku sprzedano 23 tys. 622 auta tej marki, o 3,66 proc. mniej niż w 2009 r. Ponad połowa sprzedawanych skód kupowana jest przez klientów instytucjonalnych. Na drugim miejscu rankingu najchętniej kupowanych aut uplasował się Fiat ze sprzedażą 17 tys. 076 samochodów, o 22,94 proc. mniejszą niż w 2009 r. Na trzecim miejscu znajduje się Volkswagen, który do końca sierpnia sprzedał 16 tys. 600 aut, o 6,67 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Kolejne miejsca zajmują: Ford, Toyota, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.

zew, PAP