Konsumentów ogarnia pesymizm

Konsumentów ogarnia pesymizm

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
Wrzesień przyniósł największy spadek nastrojów konsumentów w tym roku - wynika z badania Ipsos. Przyczyniły się do niego m.in. obserwowane ostatnio niepokoje społeczne - jak spór wokół krzyża, protesty czy zapowiedzi strajków - informuje Ipsos. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów osiągnął wartość 87,2 na 200 punktów.
We wrześniu pogorszyła się ocena zmian gospodarczych, które zaszły w ciągu ostatniego roku w Polsce. 41 proc. badanych przez Ipsos jest zdania, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy sytuacja gospodarcza pogorszyła się, a 11 proc., że się poprawiła. W poprawę swojej sytuacji materialnej wierzy tylko 19 proc., zaś 52 proc. uważa, że nie ulegnie ona zmianie. Z badania wynika także, że konsumenci mają trochę mniejsze niż miesiąc temu obawy o tempo wzrostu cen. Były one związane z zapowiedziami podwyżki podatku VAT.

PAP, arb