Wydadzą 700 tysięcy złotych by zachęcić do jedzenia chleba

Wydadzą 700 tysięcy złotych by zachęcić do jedzenia chleba

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.huŹródło:FreeImages.com
Ok. 700 tys. zł kosztować ma w sumie akcja zachęcająca do konsumpcji produktów zbożowych i mącznych, finansowana z pieniędzy Funduszu Promocji Ziarna Zbóż. Jej częścią jest piknik zbożowy, który odbędzie się w najbliższą niedzielę na rynku Nowego Miasta w Warszawie.
- Podobne pikniki odbyły się już w innych województwach i cieszyły się dużym zainteresowaniem - tłumaczyła dyrektor Katarzyna Szczepaniak z biura Krajowej Rady Izb Rolniczych, która jest organizatorem przedsięwzięcia. Pierwsze takie imprezy zorganizowano 12 września. W sumie ma ich być 17. - Dzięki tej akcji promocyjnej chcemy kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe, np. zachęcać do jedzenia przetworów z grubo mielonej mąki - tłumaczyła Szczepaniak. Można ponadto próbować różnych rodzajów chleba, a także kupić różne produkty zbożowe. Warszawskiej imprezie mają towarzyszyć pokazy twórców ludowych.

Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych jest jednym z 9 funduszy promujących żywność. Utworzono je w 2009 r. Pieniądze są zbierane z wpłat od cen sprzedaży produktów rolnych, np. zboża. O wydatkowaniu środków funduszu decyduje tzw. komisja zarządzająca, w której skład wchodzą przedstawiciele rolników, przetwórców oraz reprezentant izb rolniczych. Środkami zarządza prezes Agencji Rynku Rolnego. Jak poinformowała rzecznik ARR Iwona Ciechan, obecnie w Funduszu Promocji Ziarna Zbóż zgromadzono prawie 2,3 mln zł.

PAP, arb