Po spełnieniu wymogów prawnych, sieć stacji paliw Orlen Deutschland liczyć będzie 574 placówki. Nowe stacje działają przy trasach o dużym natężeniu ruchu, a ponad połowa z nich znajduje się w centrach aglomeracji miejskich. "Pozyskanie istotnego pakietu stacji w Niemczech, gdzie takie transakcje nie należą do codzienności, to duży sukces" - powiedział, cytowany w komunikacie, Krawiec. Podkreślił, że chociaż rynek niemiecki "jest wymagający i dobrze spenetrowany przez branżę paliwową, Orlen Deutschland wciąż notuje szybkie tempo wzrostu sprzedaży".
Rebranding, czyli zmiana marki poszczególnych stacji z OMV na Star, rozpocznie się po uregulowaniu kwestii prawnych - indywidualnie dla każdego obiektu, prawdopodobnie w I kwartale 2011 roku. Orlen Deutschland od 2003 r. zarządza siecią sprzedaży detalicznej w Niemczech, licząca 518 stacji paliw, głównie pod marką Star, zlokalizowanych w północnej części Niemiec. Spółka, z siedzibą w Elmshorn koło Hamburga, w 2009 r. osiągnęła przychody w wysokości 2,55 mld euro.
pap, ps