Na GPW zainaugurowano Akademię Mediów

Na GPW zainaugurowano Akademię Mediów

Dodano:   /  Zmieniono: 
- Światowy kryzys finansowy pokazał, jak słowo wpływa na realne zachowania uczestników rynku - powiedział w piątek wieczorem podczas inauguracji Akademii Mediów prezes warszawskiej giełdy Ludwik Sobolewski. Akademia ma kształcić przyszłych dziennikarzy ekonomicznych.
Akademia Mediów to przedsięwzięcie Fundacji 2065 im. Lesława A. Pagi i Rady Ładu Informacyjnego przy Instytucie Rynku Kapitałowego WSE-Research. Szesnaścioro młodych ludzi z wiedzą biznesową będzie przez pięć tygodni pod okiem m.in. dziennikarzy i językoznawców przygotowywać się do staży w redakcji ekonomicznej.

- W styczniu 2008 roku, kiedy eksplodował światowy kryzys, okazało się, jak ważne jest słowo na rynku finansowym. Komentarze, opinie, przypuszczenia wpływają na realne zachowania uczestników rynku - powiedział podczas inauguracji Akademii prezes GPW Ludwik Sobolewski. - Podjęliśmy wtedy ten temat, który okazał się także bardzo kontrowersyjny, bo nagle ludzie mediów powiedzieli, a gdzie wolność i  prawo do nieskrępowanej wypowiedzi. Sugerowaliśmy wtedy, że to powinno mieć granice dyktowane odpowiedzialnością za moc sprawczą słowa, które może kształtować realne zachowania ludzi w sytuacji nadzwyczajnej i do dzisiaj jesteśmy tego zdania - dodał Sobolewski.

Inauguracji towarzyszył wykład laureatki nagrody Pulitzera Anne Applebaum o ograniczeniach wolności słowa we współczesnych mediach. Odbyła się też debata zatytułowana "Media i Biznes - Sojusznicy czy  Wrogowie" z udziałem m.in. redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" Adama Michnika i głównego doradcy ekonomicznego w PricewaterhouseCoopers prof. Witolda Orłowskiego.

zew, PAP