Hadaj wyjaśnił, że tej zimy po drogach krajowych będzie jeździć 2147 pługów, 158 pługów wirnikowych, 986 solarek i 121 piaskarek. Wzdłuż dróg krajowych GDDKiA ustawi ponad 1,2 tys. km zasłon przeciwśnieżnych. - Będziemy dysponować 385 tysiącami ton soli drogowej, 120 tys. ton środków poprawiających szorstkość dróg i 5,9 tys. ton chlorku wapnia - wyjaśnił. Dyrekcja zapewnia, że przy drogach biegnących wzdłuż terenów niezalesionych montowane są drewniane płotki lub siatki z tworzyw sztucznych, które przeciwdziałają nawiewaniu śniegu na jezdnię. Na wybranych odcinkach rozstawiane są znaki ostrzegające o śliskiej drodze oraz nakazujące jazdę w łańcuchach.
Z kolei rzecznik zarządzającej torami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Łańcucki stwierdził, że koszty tegorocznej walki z zimą na kolei jeszcze nie są znane. - Będą one mogły być oszacowane dopiero po wszystkim, jak już skończy się ta zimowa mobilizacja - wyjaśnił rzecznik. Wiadomo, że trzeba będzie zsumować koszty elektrycznego podgrzewania rozjazdów kolejowych, wynagrodzeń pracowników i opóźnień pociągów. - Elektryczne podgrzewanie rozjazdów to poważny koszt, ale bez tego rozjazdy zamarzłyby przy pierwszym mrozie i w ogóle nie dałoby się jeździć - tłumaczył Łańcucki.
Największy port lotniczy w Polsce - warszawskie lotnisko Chopina w ubiegłym roku wydał ok. 9 mln zł na walkę z zimą. - Pieniądze te przeznaczane są na środki chemiczne, paliwo do maszyn oraz potrzebne im części. W zależności od tego, jaka będzie tegoroczna zima, kwota na utrzymanie lotniska zimą będzie modyfikowana - powiedział rzecznik lotniska Przemysław Przybylski. Lotnisko dysponuje odpowiednim zestawem do odśnieżania, który składa się z pługa, ciągnika, oczyszczarki. Dodatkowo lotnisko dysponuje zraszarką środków chemicznych do odladzania nawierzchni. Wykorzystanie tego sprzętu skraca znacznie czas potrzebny na odśnieżanie.PAP, arb