Z kolei rzeczniczka Polkomtela Katarzyna Meller poinformowała, że od 1 stycznia sieć komórkowa zmieniła warunki umów z klientami w zakresie dotyczącym cen "odpowiednio do wzrostu stawki podatku od towarów i usług". Nie wzrosły jednak ceny tych usług, które kosztują poniżej 0,60 zł (np. SMS).
Na zmiany cen nie zdecydował się oferujący internet i telewizję Cyfrowy Polsat. "Niezależnie od powyższego, Cyfrowy Polsat S.A. zdecydował, że ceny brutto za świadczone usługi pozostają obecnie bez zmian w stosunku do aktualnie obowiązującej oferty, a różnica związana ze zmianą stawek VAT zostanie w całości pokryta przez Cyfrowy Polsat S.A. Zmiana polega na obniżeniu ceny netto za usługi telekomunikacyjne tak, aby utrzymać ceny brutto na obecnym poziomie" - poinformowała spółka w komunikacie.
W Orange wszystkie najpopularniejsze usługi, tj. abonamenty, rozmowy, SMS, MMS i transmisja danych nie zdrożeją od początku 2011 roku. Grupa TP zadeklarowała także chęć zrekompensowania klientom podwyżki VAT w cenie Neostrady, co oznaczałoby utrzymanie cen brutto na niezmienionym poziomie. Niestety - jak podała TP - nie wyraził na to zgody Urząd Komunikacji Elektronicznej, który bada, czy inni operatorzy mają możliwość stworzenia konkurencyjnej do TP oferty. "Propozycje cen Neostrady po zmianie VAT nie zyskały akceptacji, co oznacza, że TP nie może wziąć na siebie podwyżki podatku w tej usłudze. W konsekwencji ceny Neostrady będą musiały wzrosnąć o 1 proc., czyli o wysokość zmiany stawki VAT" - podała TP.
Dyrektor ds. komunikacji UPC Polska Patrycja Gołos poinformowała, że od 1 stycznia wzrosną ceny abonamentów oraz połączeń telefonicznych, "dostosowane do obowiązujących stawek VAT". Wzrost ceny brutto w UPC Polska nie obejmie opłat instalacyjnych i serwisowych, opłat za gry i filmy, a koszty te pokryje spółka.
PAP, arb