Do 2015 roku Polacy ograniczą zakup mocnych alkoholi o 5 procent. Za cztery lata kupimy 275 milionów litrów wódki - wynika z raportu International Wine and Spirit Research (IWSR), do którego dotarła „Rzeczpospolita”. Mimo spadku wciąż pozostaniemy czwartym krajem pod względem wielkości wódczanego rynku.
Spodziewając się spadków sprzedaży producenci wódek przechodzą do ofensywy. W 2010 r. polsko-francuska grupa Belvedere oraz CEDC wprowadziły na rynek nowe alkohole: Krupnik i czystą wersję Żubrówki. Kolejne miesiące mają przynieść zaostrzenie rywalizacji na alkoholowym rynku.
Lepsze czasy nadchodzą natomiast dla firm handlujących w Polsce whisky i winem. Według raportu IWSR w ciągu czterech lat ilość kupowanej whisky zwiększy się u nas o 2 miliony litrów (ok. 25 procent). Również o 25 procent ma zwiększyć się ilość sprzedawanego wina - w 2015 do barków Polaków trafi 101 mln litrów tego trunku.
Lepsze czasy nadchodzą natomiast dla firm handlujących w Polsce whisky i winem. Według raportu IWSR w ciągu czterech lat ilość kupowanej whisky zwiększy się u nas o 2 miliony litrów (ok. 25 procent). Również o 25 procent ma zwiększyć się ilość sprzedawanego wina - w 2015 do barków Polaków trafi 101 mln litrów tego trunku.
PAP, arb