Z informacji resortu skarbu wynika, że wynik netto za 2010 r. PLL LOT był ujemny i wyniósł 52 mln zł (w 2009 r. minus 168 mln zł). Za 12 miesięcy 2010 r. wzrósł poziom zobowiązań długoterminowych z 477,8 mln zł do 787,6 mln zł. Zobowiązania krótkoterminowe zmniejszyły się z 886,9 mln zł do 802,7 mln zł. Wśród głównych wierzycieli spółki są banki hedgingowe, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, Towarzystwo Finansowe Silesia, Grupa PZU.
Piróg poinformował, że w 2010 roku przewoźnik przewiózł o pół miliona więcej pasażerów niż w roku 2009. - LOT zyskał udziały rynkowe, przewieźliśmy o ponad 10 proc. więcej pasażerów - zaznaczył. Prezes LOT powiedział, że pierwszy samolot 787 Dreamliner ma być dostarczony dla przewoźnik na początku 2012 r. - Jest to siódme opóźnienie Boeinga, mieliśmy dostać samoloty w październiku 2008 r. Wykorzystujemy wszelkie moce i naciski, żeby wpłynąć na Boeinga i mieć Dreamlinera jak najwcześniej - powiedział Piróg. Dodał, że samolot ten jest potrzebny spółce, by uruchamiać nowe połączenia.
Pierwszą linią lotniczą, która ma otrzymać najnowszy model Boeinga, jest japoński przewoźnik ANA. LOT ma być pierwszą linią w Europie, która ma mieć ten samolot w swojej flocie.
zew, PAP