AOL kupił Huffington Post

AOL kupił Huffington Post

Dodano:   /  Zmieniono: 
AOL kupiło Huffington Post za 315 milionów dolarów (fot. internet)
AOL (America Online), jeden z największych gigantów medialnych specjalizujący się w komunikacji internetowej, kupi za 315 milionów dolarów popularny lewicujący magazyn internetowy "Huffington Post". Arianna Huffington, szefowa "Huffington Post", obejmie kierownictwo redakcyjne newsowo-publicystycznego segmentu AOL, który powstaje pod nazwą Huffington Post Media Group.
AOL przeżywał w ostatnich latach duże kłopoty biznesowe. Błędem okazała się fuzja z koncernem Time Warner - obie firmy rozstały się ostatecznie w 2009 roku. Nadal jednak portal AOL jest odwiedzany co miesiąc przez 110 milionów internautów w USA i 250 milionów na całym świecie. Dla "Huffington Post" fuzja z AOL oznacza dotarcie do znacznie większej liczby czytelników, choć magazyn ten i tak systematycznie zwiększał swój zasięg w ostatnich latach i obecnie odwiedza go co miesiąc 25 milionów ludzi.

Arianna Huffington powiedziała, że fuzja z AOL jest dla jej magazynu "jak przesiadka z szybkiego pociągu go ponaddźwiękowego odrzutowca". Jednak "New York Times" zauważył, że fuzja AOL z jej magazynem może narazić koncern medialny na zarzut politycznej stronniczości. Huffington uspokaja, że jej poglądy całkowicie zgadzają się z poglądami dyrektora naczelnego AOL Tima Armstronga.

PAP, arb