Dell: nadal rośniemy

Dell: nadal rośniemy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zwiększyliśmy obroty i udział na kurczącym się rynku. Mimo trudnej sytuacji wypracowujemy zyski, twierdzą przedstawiciele firmy Dell Computer Corporation.
Dell przyjął żelazną zasadę, że żaden z produktów nie może subsydiować innego; każdy musi zarobić na siebie - mówi Roman Durka, szef Della w Polsce. - To zdrowa zasada, dzięki niej Dell jest jedną z nielicznych firm IT osiągających zyski. Zyski Della - to niemal zyski całej branży.

14,3-proc. udział w rynku systemów komputerowych w IV kwartale roku fiskalnego 2002 wywindował firmę na pozycję światowego lidera. Pierwszą pozycję ma ona również na rynku amerykańskim, 2. w regionie EMEA i 5. w Azji.

Utrzymuje też pozycję lidera w poszczególnych segmentach produktów (desktopy, notebooki, stacje robocze) z wyjątkiem serwerów (2. pozycja).

W Polsce, gdzie jak zaznacza prezes Durka, są silni lokalni producenci (przed Dellem są: Compaq Computer, Optimus, NTT System, JTT Computer), w całym rynku (desktopy, notebooki, serwery) Dell ma piątą pozycję z 4,1-proc. udziałem. Rośnie natomiast jego udział w rynku PC. W ciągu dwóch lat awansował z 8. w 2000 r. na 5. miejsce w 2002. Znaczący wzrost rok do roku na naszym rynku zanotował też w segmencie serwerów (102 proc. przy spadku rynku o 11,4 proc.), co daje mu w skali roku 3. pozycję. Zdaniem prezesa, Dell nie zamierza zwiększać udziału w rynku kosztem zysków.

Konsekwentnie jednak firma odmawia podania wyników finansowych na lokalnych rynkach. Prezes Durka zapewnił jedynie, że Dell w Polsce wypracowuje zyski, a jego obroty rosną.

Wbrew obawom w Polsce szybko rośnie sprzedaż przez Internet. W 2002 r. w ujęciu wartościowym wzrosła o 200 proc., zaś jej udział w całości obrotów wynosi blisko 40 proc., nie odbiegając znacząco od światowych wyników.

Prezes Durka nie ukrywa, że firma stawia głównie na klienta korporacyjnego, mimo że swój rozwój zawdzięcza rynkowi konsumenckiemu.

em