Orlen zarobił na gazie 6 milionów złotych

Orlen zarobił na gazie 6 milionów złotych

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zysk netto firmy Orlen Gaz wyniósł w 2010 roku 6 milionów złotych (fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
Spółka Orlen Gaz z grupy PKN Orlen osiągnęła w 2010 r. zysk netto w wysokości 6 mln zł. W tym czasie zwiększyła sprzedaż i udziały w krajowym rynku LPG oraz pozyskała nowych klientów, także zagranicznych.

Agnieszka Woźniak z Orlen Gaz poinformowała, że zysk netto spółki za 2010 r. był, co prawda mniejszy niż w 2009 r. o ok. 16 mln zł, jednak znacząco, bo o 400 mln zł, czyli o 45 proc., wzrosły w tym czasie przychody ze sprzedaży. W 2010 r. przychody ze sprzedaży Orlen Gaz wyniosły ponad 1,3 mld zł, a w 2009 r. było to 900 mln zł. - Wzrost jest efektem zwiększonego wolumenu i utrzymujących się w minionym roku wysokich cen gazu - wyjaśniła Woźniak.

Woźniak zaznaczyła, że na wyniki finansowe Orlen Gaz w 2010 r. wpłynęły trudne warunki makroekonomiczne oraz zdarzenia jednorazowe, wśród których wymieniła m.in. koszty amortyzacji terminalu morskiego w Szczecinie i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego SAP. Dodała też, że zysk uzyskany w 2009 r. był podwyższony z powodu sprzedaży segmentu instalacji przydomowych. Według Woźniak, w 2010 r. Orlen Gaz zanotował wzrost wolumenu sprzedaży LPG do poziomu 600 tys. ton, czyli o 11 proc. wyższego niż rok wcześniej. - To najwyższy w historii roczny wolumen sprzedaży, dzięki któremu spółka znacząco zwiększyła swoje udziały w krajowym rynku LPG z 22 do 24 proc. - oświadczyła Woźniak. Zaznaczyła, że w 2010 r. Orlen Gaz "umocnił pozycję lidera w kluczowym segmencie autogazu i zaistniał na rynkach europejskich - niemieckim, czeskim, słowackim i węgierskim", po raz pierwszy zwiększając w strukturze sprzedaży eksport.

Woźniak poinformowała, że w 2010 r. Orlen Gaz pozyskał blisko 200 nowych, znaczących klientów i podpisał ponad 50 umów na duże, przemysłowe instalacje LPG. Największą wykonał dla Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 1 w Łodzi - instalacja zasila tam urządzenia do suszenia pomalowanych kadłubów śmigłowców i ma moc 3,5 MW.

Przedstawicielka firmy podkreśliła, że Orlen Gaz rozpoczął m.in. proces wdrażania zarządzania segmentowanego, które polega na koordynacji sprzedaży hurtowej LPG w ramach grupy kapitałowej PKN Orlen oraz projekt reorganizacji modelu dystrybucji. Zgodnie z planami, Orlen Gaz zamierza przeprowadzić sprzedaż segmentu butli z gazem. - Ten rok będzie też okresem intensywnych działań sprzedażowych oraz poszukiwania nowych zastosowań LPG dla segmentu instalacji przemysłowych. Orlen Gaz chce umocnić swoją pozycję w trzech segmentach: autogazu, hurtu i instalacji przemysłowych. Spodziewamy się dalszego wzrostu wolumenów sprzedawanego LPG i wzrostu udziału w rynku - zapowiedziała Woźniak.

PAP, arb