Po stronie polskiej statki będą zawijać do portów w Nowej Soli, Bytomiu Odrzańskim, Cigacicach, Krośnie Odrzańskim, Słubicach, Kostrzynie, a po niemieckiej do Ratzdorf, Eisenhüttenstadt, Frankfurtu nad Odrą, Lebus, Küstrin-Kietz. Zarządcą statku ma być operator, który zajmie się opracowaniem planu rejsów i poniesie koszty związane z eksploatacją.
W projekcie, który potrwa do końca 2012 roku, uczestniczą miasta Nowa Sól i Kostrzyn nad Odrą, a także gminy Bytom Odrzański, Cigacice, Krosno Odrzańskie, Słubice, Górzyca, Stowarzyszenie Marina Winterhafen Sporboot Frankfurt (Oder) e.V., niemieckie miasta Eisenhüttenstadt i Frankfurt nad Odrą. Projekt ma być realizowany w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska (województwo lubuskie) – Brandenburgia 2007-2013. Na rozwój turystyki rzecznej na pograniczu polsko-niemieckim Unia Europejska przekaże ok. 5,6 miliona euro, a cały projekt jest wart ok. 6,9 mln euro.
zew, PAP