Portugalski właściciel sieci sklepów Biedronka Jeronimo Martins w I kwartale 2011 roku zarobił netto 56,4 mln euro. Źródłem zysku netto była polska Biedronka. Sprzedaż całego koncernu wzrosła o 15 procent i wyniosła 2,42 mld euro.
W I kwartale tego roku sprzedaż Biedronki wyniosła 1,336 mld euro i licząc w euro była większa o 22,8 procent niż w ubiegłym roku, natomiast licząc w złotówkach o 21,7 procent. Daje to 60 procent obrotów całej grupy Jeronimo Martins.
Na koniec kwietnia 2011 roku sieć Biedronka liczyła 1 .665 sklepów, po tym, jak w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku otwarto 19 nowych, a zamknięto trzy istniejące wcześniej. Jeśli z kalkulacji wyłączylibyśmy nowe sklepy to wzrost sprzedaży sieci wynosi 14,7 procenta.
Niezamierzoną reklamę portugalskim dyskontom w polskich mediach zapewnił Jarosław Kaczyński. Po zakupach w otoczeniu fotoreporterów i polityków PiS pytany o powód wyboru jednego z najdroższych sklepów w Warszawie powiedział: - Oczywiście moglibyśmy pójść do Biedronki, ale to jest jednak sklep dla tych najbiedniejszych. Wywołało to burzę w mediach.W Internecie pojawiały się fotomontaże zawierające tzw. „koszyk Kaczyńskiego", którego cena w miała być o wiele niższa we wspomnianej sieci niż w osiedlowym sklepiku na warszawskiej Ochocie.
ML, tvn24