Prezes PKP PLK poinformował ponadto, że wstępnie ustalono z Ministerstwem Infrastruktury, iż do 2014 roku ma być zlecone opracowanie dokumentacji technicznej budowlanej odcinka Tłuszcz-Białystok. Pytany o koszty prac na tym odcinku powiedział, że wstępnie są one szacowane na około 3,2 mld zł.
Rail Baltica to międzynarodowa trasa kolejowa E75 o priorytetowym znaczeniu, łącząca Warszawę z Kownem, Rygą, Tallinem i Helsinkami. Trasa jest fragmentem pierwszego transeuropejskiego korytarza transportowego. Rail Baltica w Polsce to 341 km trasy kolejowej, z czego 172 km linii dwutorowej i 169 km linii kolejowej jednotorowej. Na razie nie wiadomo jeszcze, w jakim wariancie będzie przebiegać modernizacja odcinka Białystok - Suwałki - Trakiszki - granica z Litwą. Do końca 2011 roku PKP PLK spodziewa się uzyskać od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku decyzję środowiskową. Ostateczną decyzję o przebiegu wyda Komisja Europejska. Szafrański liczy, że przebieg ten będzie znany w 2012 roku.
PAP, arb