- Jesteśmy na kursie ku naszemu celowi, jakim jest osiągnięcie w tym roku największego w dziejach zbytu i sprzedanie ponad 1,3 mln samochodów osobowych Mercedes-Benz oraz Smart - oświadczył odpowiedzialny za sprzedaż członek zarządu Daimlera Joachim Schmidt. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy nabywców znalazło łącznie 665 332 samochodów marek Mercedes-Benz, Smart, AMG i Maybach, co w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku oznacza wzrost o 9,5 proc. W czerwcu sprzedano 130 824 tych pojazdów, czyli o 6,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Zarówno w ciągu całego pierwszego półrocza, jak i w czerwcu sprzedano więcej Mercedesów niż kiedykolwiek przedtem - odpowiednio 610 531 i 120 510 sztuk, co oznacza liczony rok do roku wzrost o 9,7 i 6,4 proc. Schmidt podkreślił, że tylko do Chin dostarczono w pierwszym półroczu 92 174 Mercedesów, czyli aż o 52,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie zbyt w USA zwiększył się o 7 proc., a na krajowym rynku niemieckim o 0,5 proc.
PAP, arb