Rzeczniczka UOKiK przypomniała także, że mamy prawo kupić towar po cenie, która umieszczona jest na półce. W sytuacji, gdy zauważymy różnicę, można żądać zwrotu różnicy. Sprzedawca nie ma natomiast obowiązku przyjąć produktu, który nie jest wadliwy. Sklep może np. zastrzec warunki zamiany, np. jeśli dostarczymy go wraz z pudełkiem, albo wymaga kompletu metek. Cieloch zwróciła uwagę, że konsument chętnie wkłada produkty do koszyka, gdy ich cena jest atrakcyjna, np. z końcówką 99 groszy. - Podczas wyprzedaży warto krytycznie oceniać kolorowe ogłoszenia o sezonowych przecenach - nie wszystkie są dla nas okazją - ostrzegła. - Zawsze, gdy spotykamy się ze "szczególną okazją" bądź "wyjątkową ofertą" nasza czujność powinna być większa, nie tylko w okresie wyprzedaży - potwierdziła prezes Stowarzyszenie Konsumentów Polskich Grażyna Rokicka.
Według prezes, nie należy kupować towarów zbędnych, tak na wszelki wypadek - nawet, jeśli kosztują mało, bo to mogą być wyrzucone pieniądze. Ponadto nie powinno się pod pretekstem wyprzedaży kupować towarów wadliwych, przeterminowanych. Rokicka podkreśliła też, że warto jest zachować paragon i przypomniała, że należy zawsze sprawdzić przed zakupem, z jakiego powodu cena została obniżona, bo przecena ze względu na wadę wiąże się z brakiem możliwości reklamowania produktu.PAP, arb