Dreamliner trafia do japońskiego przewoźnika z trzyletnim opóźnieniem. Pierwotnie 787 miał zostać oblatany latem 2007 r. i przekazany pierwszemu odbiorcy - czyli japońskim liniom lotniczym - w maju 2008 r. Opóźnienie wynikało z potrzeby modyfikacji m.in. bocznej części kadłuba. Pierwszy lot testowy Dreamlinera odbył się w USA w grudniu 2009 r.
Pierwszą europejską linią, która będzie miała te najnowocześniejsze samoloty pasażerskie w swojej flocie, będą Polskie Linie Lotnicze LOT. Na liście oczekujących na samolot polski przewoźnik znajduje się na ósmym miejscu. Zgodnie z zapowiedziami, Dreamliner ma trafić do przewoźnika w kwietniu bądź maju 2012 r. Kolejne cztery samoloty przylecą do Polski od sierpnia do listopada 2012 r. Pierwszy rejs Dreamlinera w barwach LOT-u - według planów spółki - może się odbyć na jednej z tras, na których przewoźnik lata, lub na jednym z nowych połączeń do Azji. Docelowo LOT ma zostać wyposażony w osiem Dreamlinerów.
Dreamliner będzie spalał 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. 50 proc. struktury B787, w tym kadłub i skrzydła, jest wykonane z materiałów kompozytowych. Dzięki mniejszej wadze samolot zużywa mniej paliwa, co wpływa na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska. Dreamliner będzie także emitował mniej hałasu. Samoloty te będą mogły przewozić od 210 do 290 pasażerów na odległość ponad 15,7 tys. km.
PAP, arb