Badania przeprowadzone przez serwis Oferty.net wskazują, że 45 proc. osób szukających używanego mieszkania jest zainteresowanych dwoma pokojami, zaś trzypokojowych lokali poszukuje 29 proc. klientów. Kawalerkami zainteresowanych jest 15 proc. osób planujących zakup mieszkania Najmniej liczną grupę (11 proc.) pośród potencjalnych nabywców używanych lokali stanowią ci, którzy poszukują dużych mieszkań liczącymi cztery i więcej pokoi.
- Dwa pokoje dają większy komfort życia niż kawalerki, takie lokale kupują zamożni single. Trzy pokoje wybierają rodziny z dzieckiem lub dziećmi, a kawalerki ci, których na nic więcej nie stać - skomentował wyniki badań Marcin Drogomirecki z serwisu Oferty.net. Badanie przeprowadzono przez internet na próbie 1600 osób.
Wyniki badań serwisu potwierdzają dane agencji Emmerson obejmujące tysiąc zawartych transakcji. Wynika z nich, że w III kwartale najchętniej kupowano mieszkania z dwoma pokojami o metrażu ponad 50 m kw. - Im mieszkania dwupokojowe mają mniejszą powierzchnię tym lepiej, to efekt kryzysu - podkreślił Jarosław Skoczeń z agencji Emmerson.
PAP, arb