- Jeśli zdecydujemy się na wynajęcie wagonów, to będą one funkcjonować jako uzupełnienie. Realizujemy program modernizacyjny taboru; jeszcze przed Euro 2012 znaczna część naszych wagonów będzie wyremontowana - wyjaśnił prezes. W tym roku przewoźnik zawarł umowy na naprawę 955 wagonów; z tego ok. 800 sztuk jest już po remoncie. Jeszcze przed świętami spółka chce rozstrzygnąć przetarg na naprawę kolejnych 748 wagonów pasażerskich; znaczna część ma być wyremontowana przed Euro 2012.
Problemem przy wynajmie taboru od zagranicznych przewoźników może być cena takiej usługi. Jak mówił kilka tygodni temu Malinowski, rozmowy na ten temat ze stroną niemiecką były już prowadzone, ale ceny zaproponowane przez Niemców nie były dla PKP Intercity korzystne. Obecnie spółka ma około 1,5 tys. dopuszczonych do ruchu wagonów, z czego ok. 1,4 tys. jest sprawnych i w każdej chwili gotowych do wyjazdu na tory.
Jeszcze nie wiadomo, jak będzie zorganizowana komunikacja kolejowa między miastami gospodarzami mistrzostw w czasie trwania turnieju. Minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak zapowiedział, że na czas mistrzostw będzie obowiązywał specjalny rozkład jazdy pociągów. Nie jest on jednak jeszcze gotowy. Kolejarze czekali z pracami nad nim do losowania grup turniejowych, które miało miejsce na początku grudnia w Kijowie. Kolejarze tłumaczyli, że muszą mieć informacje, jakie drużyny grają w którym mieście, żeby wiedzieć, jak będą układały się potoki podróżnych.
Kilka miesięcy temu ówczesne Ministerstwo Infrastruktury zapowiadało, że na czas trwania mistrzostw zostaną przerwane remonty i prace modernizacyjne prowadzona na liniach kolejowych - dzięki temu pociągi między miastami mogłyby jechać szybciej. Ostatecznej koncepcji w tej sprawie jeszcze jednak nie ma.
pap, ps