Sieć belgijskich piwiarni wchodzi do Polski

Sieć belgijskich piwiarni wchodzi do Polski

Dodano:   /  Zmieniono: 
Belgowie chcą otworzyć 6 do 10 lokali (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Sieć belgijskich piwiarni startuje w momencie, gdy browary przed EURO 2012 zaostrzają walkę o klienta – informuje "Puls Biznesu".
Duże piwo wchodzi do Polski. Największy browar na świecie, Anheuser-Busch InBev - właściciel takich marek, jak Budweiser, Stella Artois i Beck's - nie chce zalewać kraju hektolitrami złocistego trunku. Zamiast tego otworzy franczyzowe placówki Belgian Beer Cafe.

- Pierwszy lokal chcemy otworzyć jeszcze w tym roku w jednym z największych polskich miast. Stworzymy w Polsce niedużą sieć 6-10 lokali, aby chronić wyjątkowość naszego konceptu - mówi Magda Gabryelska, odpowiedzialna za budowę sieci.

Wyjątkowość lokali ma polegać na ich skrajnej belgijskości. W Belgian Beer Cafe serwowane będą dania kuchni belgijskiej i czekolada. Największą atrakcją będzie oczywiście piwo. - Ceny dostosujemy do polskich realiów - zapewnia Gabryelska.

Na polskim rynku do tej pory piwiarnie rozwijał tylko browar Warka. Dziś ma 94 lokale, a do rozpoczęcia EURO 2012 chce otworzyć kolejne. Tymczasem Carlsberg, który jest oficjalnym sponsorem EURO 2012, zaprasza do współpracy bary i puby. - Jeśli UEFA wyrazi zgodę na oglądanie meczów w danym miejscu, tylko Carlsberg może być tam sprzedawany - mówi Wojciech Żabiński.

zew, PAP, "Puls Biznesu"