Na A2 pęka asfalt. GDDKiA: to normalne, było zimno

Na A2 pęka asfalt. GDDKiA: to normalne, było zimno

Dodano:   /  Zmieniono: 
Autostrada A2 jeszcze nie została oddana do użytku, ale już pęka (fot. Wprost) Źródło: Wprost
Po ostatnich mrozach na budowie A2 między Łodzią a Warszawą pojawiły się szczeliny w asfaltowej podbudowie - ustaliła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken podkreśliła, że takie szczeliny zdarzają się często i nie stanowią zagrożenia dla trwałości drogi.
- W większości szczeliny pojawiły się na tzw. szwach technologicznych, czyli w takich miejscach podbudowy asfaltowej, gdzie kończy się odcinek asfaltu ułożony jednego dnia, a zaczyna kolejny, układany następnego dnia - poinformowała rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nelken wyjaśniła, że z analizy prowadzonej przez technologów Dyrekcji wynika, że szczeliny nie stanowią żadnego zagrożenia dla trwałości autostrady, a pojawić się mogły podczas ostatnich mrozów, gdy temperatura przy gruncie spadała w nocy do -30 stopni.

- Niezależnie od dotychczasowych ustaleń, technolodzy GDDKiA dokonali odwiertów w miejscach szczelin, by z całą pewnością stwierdzić, czy  pojawiły się one wyłącznie ze względu na niskie temperatury i  nienależyte zabezpieczenie tych wrażliwych na mrozy miejsc podbudowy, ale także, by ustalić, czy w niższych warstwach konstrukcji drogi nie  doszło do pęknięć - poinformowała rzeczniczka. Dodała, że badania odwiertów potrwają do końca przyszłego tygodnia. Nelken poinformowała także, że po zakończeniu tych badań wykonawcy będą musieli zaproponować technologie naprawy rozszczelnień. - Najpewniej będzie się to wiązało z uzupełnieniem szczelin odpowiednimi masami termoskurczalnymi - dodała.

Budowę autostrady A2 z Łodzi do Warszawy, czyli ze Strykowa do  Konotopy, podzielono na pięć odcinków - każdy z nich buduje inny wykonawca. Termin zakończenia budowy trzech z nich został określony na  piątego czerwca 2012 roku. Odcinki A i C, które początkowo budował chiński Covec, mają być ukończone do 15 października 2012, ale dla kierowców mają być przejezdne w maju - przed Euro 2012. Autostrada między Łodzią a Warszawą będzie miała ok. 91 km długości.

PAP, arb