Resort finansów jest współorganizatorem konkursu przygotowanego przez Business Centre Club.
W komunikacie Ministerstwa Finansów wskazano, że podstawowym celem konkursu jest tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędem skarbowym a przedsiębiorcą, w tym m.in. zachęcanie przedsiębiorców do rzetelnego i terminowego rozliczania się z podatków, czy tworzenie atmosfery wzajemnej życzliwości i akceptacji.
Relacje między skarbówką, a przedsiębiorcą powinny być przyjazne
Zdaniem organizatorów konkurs może służyć też upublicznieniu i promocji wysokich standardów obsługi klienta osiągniętych przez wyróżnione urzędy, upowszechnieniu dobrych praktyk w urzędach skarbowych, czy wzmocnieniu pozytywnego wizerunku urzędu skarbowego i jego pracowników.
Według BCC relacje między administracją skarbową a przedsiębiorcą powinny być przyjazne na tyle, na ile pozwala na to ich naturalne umiejscowienie w rzeczywistości gospodarczej i prawnej.
Przedsiębiorcy powinni rzetelnie płacić podatki
"Obowiązkiem przedsiębiorców jest rzetelne wywiązywanie się z obowiązku podatkowego, obowiązkiem administracji skarbowej zaś powinna być sprawna obsługa przedsiębiorcy, ingerująca w sposób możliwie najmniej dotkliwy w jego działalność gospodarczą" - napisano w komunikacie organizacji.
BCC podkreśla, że przedsiębiorcy to jedna z najważniejszych grup podatników. "To oni, organizując działalność gospodarczą, przyczyniają się do zasilania budżetu państwa: bezpośrednio z podatków wnoszonych przez firmę i pośrednio - z podatków płaconych przez pracowników tam zatrudnianych" - wskazało BCC.
Dokumenty i informacje związane z konkursem można znaleźć na stronie internetowej www.bcc.org.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi najpóźniej do końca lipca 2012 r.mp, pap