Pociągi zostały tak zaprojektowane, by mogły osiągać w niedalekiej przyszłości prędkość do 360 kilometrów na godzinę. Trasę z Rzymu do Neapolu debiutancki skład pokonał z prędkością 300 kilometrów na godzinę.
W nowych liniach kolejowych, które mają trzy klasy, są wagony z bezpłatnym Internetem i telewizją satelitarną, a także takimi atrakcjami jak sala relaksu i kinowa. Pociągi połączą prawie wszystkie największe włoskie miasta, między innymi Mediolan, Turyn, Wenecję, Bolonię, Rzym i Neapol. Wartość całej inwestycji to 1 miliard euro.
Według zapowiedzi spółki Ntv, kierowanej przez prezesa znanej firmy Ferrari, Lucę Cordero di Montezemolo, pociągi te zrewolucjonizują komunikację kolejową we Włoszech. - Musimy zdobyć 20-25 procent rynku do 2014 roku - powiedział prezes przedstawiając podczas inauguracyjnej podróży cele firmy.
Włoskie media podkreślają, że kolej ta to prawdziwa "awangarda" w Europie. Po raz pierwszy, zauważa się, prywatna spółka przełamała monopol państwowych firm na rynku kolei dużych prędkości. Ceny sprzedawanych już biletów zbliżone są do tych oferowanych w szybkich pociągach Czerwona Strzała kolei państwowych.
ja, PAP