Jak podali przedstawiciele spółki, na tym odcinku autostrady do wykonania zostały: oznakowanie poziome i prace porządkowe. Swoje kontrole rozpoczęły straż pożarna i sanepid. - Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podejmie decyzję o oddaniu trasy do ruchu. Wszystko wskazuje na to, że A1 zostanie udostępniona kierowcom przed kontraktowym terminem zakończenia prac, tj. przed 16 czerwca – podał Budimex.
Jeżeli udałoby się jeszcze przyspieszyć ten termin o kilka dni oznaczałoby to, że kierowcy mogliby wykorzystać ten odcinek A1 podróżując przez aglomerację śląską w drodze na rozpoczynające się 8 czerwca Euro 2012. Warunkiem byłoby uzyskanie w tym samym czasie przejezdności budowanego przez spółkę Dragados sąsiedniego odcinka A1 z miejscowości Wieszowa do Piekar Śląskich (ok. 12 km).
Jak sygnalizują drogowcy, o ile odcinek Wieszowa-Piekary pewnie nie będzie jeszcze wtedy gotowy, to być może uda się doprowadzić do tego, by stał się "przejezdny". Bez przeszkód powinno zaś odbyć się - jeszcze przed Euro 2012 - dopuszczenie do ruchu krótkiego łącznika od węzła A1 w Pyrzowicach do prowadzącej do lotniska - od Katowic i Sosnowca - ekspresowej trasy S1. Wówczas można by było bezkolizyjnie przejechać z gliwickiego węzła A1 i A4 w Sośnicy do węzła prowadzącej w stronę Warszawy drogi nr 1 w Podwarpiu pod Siewierzem. Trasa ta wiodłaby autostradą A1 do Pyrzowic i dalej S1. Na węźle w Sośnicy stanęły już kierujące tamtędy strzałki z logo Euro 2012 – na Warszawę i Gdańsk.
eb, pap