Portugalskie hotele walczą o klientów, więc kupują im bilety na koncerty

Portugalskie hotele walczą o klientów, więc kupują im bilety na koncerty

Dodano:   /  Zmieniono: 
Aby utrzymać klientelę, coraz więcej portugalskich hoteli decyduje się na pokrywanie dodatkowych wydatków turystów (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Aby utrzymać klientelę, coraz więcej portugalskich hoteli decyduje się na pokrywanie dodatkowych wydatków turystów. W ofercie jest m.in. wypłata równowartości opłat za przejazd autostradą czy gratisowe bilety na wydarzenia muzyczne.

W maju portugalska grupa hotelowa Miramar zobowiązała się do  refundowania turystom opłat za korzystanie z autostrad. Sieć zawarła już w tej sprawie porozumienia z kilkoma hiszpańskimi biurami podróży. Oferta ta jest skierowana przede wszystkim do zagranicznych klientów, głównie Hiszpanów.

Ceny odstraszają turystów

- Dotychczas byli oni naszymi czołowymi gośćmi i licznie odwiedzali nas w okresie wakacyjnym, a także podczas długich weekendów. Niestety wprowadzone w minionym roku opłaty na dawniej bezpłatnych autostradach łączących Hiszpanię z Portugalią ograniczyły obecność hiszpańskich turystów w naszych hotelach podczas okresu wielkanocnego. Mamy nadzieję, że ta niecodzienna akcja wypłacania równowartości kosztów przejazdu autostradami pozwoli zatrzymać odpływ klientów jeszcze przed nadejściem sezonu wakacyjnego - powiedział Serafim Silva, prezes sieci Miramar z  Nazare.

Zdaniem Silvy przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na  wprowadzenie do swojej oferty dodatkowych zachęt dla klientów, aby  zrekompensować im wprowadzoną w 2011 10-procentową podwyżkę VAT na  usługi hoteli i restauracji w Portugalii. - Ich ceny odstraszają dziś europejskich turystów, którzy coraz częściej decydują się na urlop w  południowej Hiszpanii zamiast wakacji w Portugalii - dodał Silva.

Nocleg plus koncert gratis

Zdesperowani operatorzy portugalskich hoteli i ośrodków wypoczynkowych chętniej decydują się dziś także na współpracę z władzami samorządowymi przy organizacji festynów, koncertów i festiwali muzycznych. Przykładem takiej kooperacji jest organizowany od 16 do 24 lipca festiwal w podlizbońskim kurorcie Cascais. Kilka miejscowych hoteli zapowiedziało już, że zamierza pokryć koszty udziału w tej imprezie dla swoich najlepszych klientów. W czasie Cascais Music Festival będą oni mogli posłuchać m.in. Morrisseya, Marizy i Erykah Badu.

- Mamy nadzieję, że organizacja pierwszej edycji tego wydarzenia przyciągnie do naszego miasta dodatkowych turystów. Wielu z nich zapewne skorzysta z koncertowych karnetów z wliczonymi usługami lokalnych hoteli i restauracji - powiedział burmistrz Cascais, Carlos Carreiras. Coraz częstszą propozycją dla klientów portugalskich hoteli są również organizowane dla nich bezpłatne degustacje regionalnych win, zwłaszcza w północnej części kraju, w rejonie rzeki Douro.

ja, PAP