W ubiegłym tygodniu resort skarbu poinformowało, że w najbliższych dniach ma dojść do spotkania zarządów obu przewoźników. Zagraniczne media informowały wówczas, że szef rady nadzorczej Turkish Airlines Hamdi Topcu powiedział, iż obie strony są bliskie zawarcia porozumienia w sprawie zakupu Polskich Linii Lotniczych LOT. Turcy mają podjąć decyzję w ciągu miesiąca.
- Nie ma szans, żeby transakcję prywatyzacji PLL LOT domknąć w ciągu miesiąca - powiedział Baniak. Baniak poinformował, że w razie niepowodzenia scenariusza prywatyzacji przez inwestora strategicznego resort skarbu bierze pod uwagę inne możliwości np. upublicznienie LOT-u. 14 maja minął termin składania ofert w ogłoszonym przez ministerstwo skarbu przetargu na doradcę prywatyzacyjnego w sprawie PLL LOT, Eurolot oraz LS Airport Services.
Jak poinformowała rzeczniczka resortu skarbu Magdalena Kobos, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym złożyło czterech oferentów: spółka KPMG Advisory oraz trzy konsorcja. Pierwsze to: Merrill Lynch International, Roland Berger Strategy Consultants, Deloitte Advisory, K&L Gates Jamka, drugie: DLA Piper Wiater i Bank Zachodni WBK, trzecie: PwC Polska, Domański Zakrzewski Palinka, PricewaterhouseCoopers. Kobos powiedziała, że najwcześniej w trzeciej dekadzie maja możliwe będzie wyłonienie doradcy resortu. PLL LOT ma już doradcę prywatyzacyjnego, jest nim Morgan Stanley.
PLL LOT za 2011 r. odnotowały 145,5 mln zł straty, w 2010 r. strata miała wysokość 163,1 mln zł. W 2012 r. spółka planuje zysk w wysokości 52,5 mln zł. Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji LOT, Regionalny Fundusz Gospodarczy - 25,1 proc., pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.
zew, PAP