Skoda sprzedała na rosyjskim rynku 54,68 tys. aut. Rosjanie najchętniej kupują samochód Sedan Octavia. W ciągu siedmiu miesięcy 2012 roku sprzedano 28,3 tys. aut tego modelu – jest to wzrost o 33 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Na drugim miejscu ze względu na popularność jest Skoda Fabia, samochód reprezentujący segment miejskich aut kompaktowych. W lipcu sprzedaż tych pojazdów wzrosła o 40 proc. do 2,3 tys. aut w porównaniu do lipca 2011 roku.
Dużą popularnością w Rosji cieszy się również samochód terenowy Skoda Yeti. W okresie od stycznia do lipca zostało sprzedane 8,9 tys. aut tego typu. Dzięki tak dobrej sprzedaży Czesi zwiększyli wpływy, które w pierwszym kwartale 2012 roku wzrosły o 8,4 proc. do 2,9 mld euro. Czeska ekspansja w Rosji wciąż trwa. W 2013 roku spółka planuje wprowadzić na rynek nowy model samochodu - Skoda Rapid.
jl, PAP