UOKiK: Canal+ Cyfrowy obiecywał klientom HBO za darmo. Oszukiwał

UOKiK: Canal+ Cyfrowy obiecywał klientom HBO za darmo. Oszukiwał

Dodano:   /  Zmieniono: 
Canal+ Cyfrowy ma zapłacić ponad 200 tys. złotych kary (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Kampania reklamująca ofertę spółki Canal+ Cyfrowy wprowadzała konsumentów w błąd. Na spółkę nałożono ponad 200 tys. zł kary – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK ustalił, że kampania reklamowa stacji wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę.

W lutym 2011 roku Urząd wszczął przeciw Canal+ Cyfrowy postępowanie. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych firmy. W materiałach informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów Canal+ i HBO. 

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów UOKiK nałożył na przedsiębiorcę 235 tys. 266 zł kary. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu. P.o. dyrektora ds. PR Canal+ Cyfrowy Michał Stryjecki poinformował, że spółka odwołała się od decyzji UOKiK. - Postępowanie trwa, do czasu jego zakończenia nie komentujemy tej sprawy - zaznaczył.
Canal+ Cyfrowy zajmuje się m.in. odpłatnym udostępnianiem kanałów telewizyjnych.

PAP, arb