Samorządowcy chcą połączyć A1 i A2

Samorządowcy chcą połączyć A1 i A2

Dodano:   /  Zmieniono: 
Samorządowcy chcą połączyć A1 i A2 (fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
Marszałkowie województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego podpisali list intencyjny w sprawie budowy drogi ekspresowej S5. Samorządowcy oceniają, ze droga łącząca autostrady A1 i A2 ma kluczowe znaczenie dla rozwoju obu regionów.

- Projekt ten jest ważnym elementem podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej oraz zwiększa spójność przestrzenną i bezpieczeństwo ruchy drogowego na terenie województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego - podkreślono w dokumencie podpisanym przez obu marszałków we wtorek podczas spotkania w Gnieźnie.

Samorządowcy zaznaczyli, że trasa zapewni skomunikowanie obu regionów z autostradami A1 i A2, co ma duże znaczenie dla gospodarki i rozwoju turystyki w tej części kraju. - Cieszę się, że Kujawsko-Pomorskie i Wielkopolska mówią w tej sprawie jednym głosem - zaznaczył Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego. Początkowo zakładano, że trasa S5 na Euro 2012 połączy autostradę A2 od Poznania przez Gniezno i Bydgoszcz z autostradą A1 w okolicach Grudziądza. Z inwestycji, która w pierwotnych założeniach powinna być już gotowa, powstał jedynie 35-kilometrowy odcinek łączący węzeł na A2 koło Poznania z Gnieznem w województwie wielkopolskim.

Przy drodze tej wciąż trwają prace wykończeniowe przy węzłach i miejscach obsługi podróżnych. Drogowcy budują także odcinek, który pozwoli na objechanie samego Gniezna. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego nie udało się dotychczas nawet ukończyć wstępnych przygotowań do rozpoczęcia budowy. Drogowcy i urzędnicy tłumaczą to sporami z ekologami oraz konfliktem z byłym już prezydentem Bydgoszczy, który forsował wytyczenie przebiegu S5 przez miasto, podczas gdy drogowcom bardziej odpowiadało poprowadzenie trasy, jako brakującego obecnie fragmentu obwodnicy Bydgoszczy i ta koncepcja ostatecznie zwyciężyła.

Niedawno, aby przyspieszyć realizację inwestycji, podzielono cały kujawsko-pomorski odcinek planowanej S5 na siedem fragmentów, które mają powstawać w systemie "zaprojektuj i zbuduj". - Z informacji przekazanych przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że najbardziej zaawansowane są przygotowania do budowy etapu Nowe Marzy–Świecie, dla którego opracowano już program funkcjonalno-użytkowy, co oznacza, że po uzyskaniu akceptacji Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej można już będzie przystąpić do realizacji inwestycji - poinformowała Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.

ja, PAP

+
 0

Czytaj także