LOT w listopadzie otrzyma pierwszy z ośmiu takich samolotów. W piątek 14 grudnia o godz. 7.20 z Warszawy do Pragi uda się on w pierwszy rejs komercyjny. Kolejne loty do europejskich miast będą odbywać się do połowy stycznia 2013 roku. - Pasażerowie LOT-u jako pierwsi będą mieli możliwość doświadczenia komfortu podróży lecąc Dreamlinerem do europejskich miast, zanim samolot rozpocznie regularne rejsy na naszych połączeniach dalekiego zasięgu - powiedział we wtorek prezes spółki Marcin Piróg.
LOT rozpoczął we wtorek sprzedaż biletów na loty Dreamlinerem do europejskich miast. Rozkład tych rejsów jest dostępny na stronie internetowej przewoźnika. Od 16 stycznia 2013 r. nowy Boeing zacznie już wykonywać rejsy regularne. Pierwszy odbędzie się do Chicago.
Zgodnie z zapowiedziami spółki drugi egzemplarz nowego samolotu firma ma otrzymać na początku stycznia 2013 r., trzeci w końcu stycznia, czwarty na początku lutego, a piąty na początku marca. Kolejne trzy sztuki mają być dostarczone w latach 2014-2015. W sumie LOT ma otrzymać 8 maszyn tego typu, które zastąpią Boeingi 767. Przewoźnik będzie pierwszą europejską linią, która we flocie będzie miała Dreamlinery. LOT czeka na te maszyny od 2008 r. 1 lutego 2013 roku odbędzie się rejs Dreamlinerem do Toronto, 3 lutego pasażerowie polecą nim do Nowego Jorku, a 3 marca nowy Boeing 787 LOT-u uda się do Pekinu.
W zamówionych przez PLL LOT samolotach będą trzy klasy pasażerskie: biznes z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, klasa premium economy mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna z 213 miejscami.
Prezes spółki poinformował, że raty leasingowe za Dreamlinera są wyższe w porównaniu z Boeingami 767. Jednak symulacje wskazują, że koszty jednego rejsu wykonanego przez Dreamlinera są porównywalne do lotu obsługiwanego przez poprzedni model. Wyjaśnia, że Dreamliner zużywa mniej paliwa, ponadto niższe będą też koszty związane z jego obsługą techniczną, co pokryje wyższą ratę leasingu za ten samolot.
Boeing 787 Dreamliner zbudowany jest głównie z materiałów kompozytowych; jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, mogącym latać na trasach dalekiego zasięgu. Samolot tego typu będzie mógł przewieźć od 210 do 330 pasażerów. Pierwszą linią lotniczą, która otrzymała maszynę, jest japońska ANA. Pod koniec października ub. roku Dreamliner odbył pierwszy lot komercyjny. Cztery godziny i osiem minut po starcie z Tokio maszyna japońskich linii All Nippon Airways wylądowała w Hongkongu.jl, PAP