Agencja Rynku Rolnego podpisała już umowy na realizację kampanii: „Mam kota na punkcie mleka” oraz „QMP - wołowina zawsze dobra” - dodała rzeczniczka.
Kampania „Mam kota na punkcie mleka” będzie informować dzieci i ich opiekunów o właściwościach odżywczych i zdrowotnych mleka, jogurtów, serów. W ten sposób producenci i przetwórcy mleka chcą pozytywnie nastawić dzieci i dorosłych do picia mleka i jego przetworów. Kampania będzie głównie polegała na konkursach i grach edukacyjnych. Za jej przeprowadzenie odpowiadają dwie organizacje: Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Natomiast celem kampanii "QMP - wołowina zawsze dobra” jest poinformowanie konsumentów, hurtowników, kupców detalicznych i restauratorów o systemie QMP, który gwarantuje wysoką jakość mięsa. Promocja ma uświadomić konsumentom, że certyfikowana znakiem QMP wołowina jest bezpieczna, bo przebadana, ale też smaczna, gdyż mięso jest kruche i soczyste. Kampania odbędzie się w formie degustacji w punktach sprzedaży mięsa. Prowadzić ją ma Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego.
Obie kampanie potrwają trzy lata. Łączny ich budżet wynosi ponad 4 mln euro. Obie współfinansowanie są w 50 proc. ze środków Unii Europejskiej. 30 proc. pieniędzy pochodzi z budżetu krajowego (ARR), a pozostałe 20 proc. dają na ten cel fundusze promocji: Mleka oraz Mięsa Wołowego.jl, PAP