Fiat wstrzyma produkcję samochodu Panda w Polsce. Decyzja w tej sprawie ma zostać ogłoszona 30 października przez dyrektora generalnego firmy Sergio Marchionne. Ma się to stać przy okazji prezentacji wyników finansowych za trzeci kwartał 2012 r.
Fiat posiada obecnie dwie fabryki, w których produkowane są samochody Panda. Jedną w Polsce w Tychach i jedną we Włoszech pod Neapolem. W tej pierwszej produkuje się starsze wersje auta, w drugiej nowsze. Pandy pochodzące z Polski są tańsze o około 3,4 tysiąca euro, od swoich nowszych, włoskich odpowiedników, co sprawia, że klienci kupują je znacznie częściej. To przynosi straty włoskiej fabryce, w którą koncern zainwestował ponad 800 mln euro, a z której zamiast 250 tys, wyjeżdża tylko 120 tys. nowych modeli.
Dlaczego Fiat zaczął przenosić fabrykę do Polski? Marchionne tłumaczy, że nie chodziło o powody ekonomiczne. - Zrobiliśmy tak, bo uważamy, że naszym obowiązkiem jest oddać pierwszeństwo krajowi, w którym są korzenie Fiata - zapewnia.
Fabryka w Tychach jest jedną z największych, w jakich Fiat produkuje swoje samochody. W 2009 roku, który był najlepszy dla fabryki wyjechało ponad 600 tys nowych aut. Ostatnio jednak produkcja spada. Najwięcej sztuk nowych pojazdów stanowiła właśnie Panda, oprócz niej z Tych wyjeżdżają m.in. Fiat 500, Ford Ka i Lancia Ypsilon. Szef Fiat Auto Poland potwierdza, że produkcja starszej wersji Pandy zostanie wygaszona. Do końca roku jednak wciąż będą one produkowane w Tychach
mp, wyborcza.pl
Dlaczego Fiat zaczął przenosić fabrykę do Polski? Marchionne tłumaczy, że nie chodziło o powody ekonomiczne. - Zrobiliśmy tak, bo uważamy, że naszym obowiązkiem jest oddać pierwszeństwo krajowi, w którym są korzenie Fiata - zapewnia.
Fabryka w Tychach jest jedną z największych, w jakich Fiat produkuje swoje samochody. W 2009 roku, który był najlepszy dla fabryki wyjechało ponad 600 tys nowych aut. Ostatnio jednak produkcja spada. Najwięcej sztuk nowych pojazdów stanowiła właśnie Panda, oprócz niej z Tych wyjeżdżają m.in. Fiat 500, Ford Ka i Lancia Ypsilon. Szef Fiat Auto Poland potwierdza, że produkcja starszej wersji Pandy zostanie wygaszona. Do końca roku jednak wciąż będą one produkowane w Tychach
mp, wyborcza.pl